18 Kasım 2011 Cuma

ratim dragovic

RATİM DRAGOVİÇ (Kayıp Şair)

ratimdragovic@gmail.com
Ratim Dragovic Toplu Şiirleri için iletişim.
Ratim Dragovic Orjinal Blogu Blogger.


Ratim Dragoviç kimdir hayatı eserleri biyografi


Aslen Cungarya doğumlu olan şair şiirlerinde Ratim Dragovic ismini kullansa da şairin gerçek adını bilmiyoruz.Dragoviç ailesi ile birlikte Cungaryadan kaçmış bir süre Rusya'da kalmıştır. Rusyada önce petra daha sonrada şiirlerinden anladığımıza göre Emina Viragov adlı  bir çingene kadınına aşık olan şair bu çingene kadınının peşi sıra yıllarca pek çok ülke dolaşmış,dolaştığı yerlerde şiirleri o ülke dillerinde okunmuştur.Yürüyen şair olarak bilinen Ratim  Dragoviç daha sonra Macaristan'a yerleşmiş daha sonra ise uzun yıllar boyunca Yugoslavya da yaşamıştır.
Macaristan'dan Polonya'ya kadar Emina Viragov'un peşi sıra giden şairin şu an nerede olduğu yaşayıp yaşamadığı bilinmemektedir.
Bu dev şair RatimDragoviç'in şiirlerinden bir bölümünü tercüme ederek sayfalarımızda yayımlıyoruz.
ŞARAP
Kirovograd'da verdim kararımı,
Kosmonavtiv'de bir bankta.
Bıraktım tatsız votkayı.
Şimdi tercihim,
Kara üzüm şarabı
Emina Viragov
Açmadan mantarını
Sarhoş ediyor beni
Yudumlamadan daha
Alıyor aklımı başımdan.
Birde içtim mi,
Yürürüm buradan
Ta Földes'e kadar 
Hem de hiç durmadan.
                                    Ratim Dragoviç
                

Hiç yorum yok: