18 Kasım 2011 Cuma

ratim dragovic ay siiri

RATİM DRAGOVİÇ AY ŞİİRİ

Ratim Dragoviç Kendini her zaman saklamasını bilmiş bu büyük şair Cungarya doğumludur.Ay adlı şiirinde aya ayak basıldığında çok genç olduğundan bahseden şairin 40 lı yılların sonlarında doğduğu tahmin edilmektedir.Dragoviç bir çingene kadınına gönül vermiş ve bu göçebe çingene topluluğunun peşi sıra Polonya'ya kadar dolaşmış gittiği ülkelerin halkları arasında şiirleri dilden dile söylenmiş bir aşk şairidir. Dragoviç'in ne kadar şiiri olduğu bilinmesede bazı araştırmacılar onun şiirlerinden oluşan kitaplar yayımlayabilmişlerdir.Bu az tanınmış şair kimi eleştirmenlere göre kendini saklamasını ustaca beceren bir edebiyat devidir.Halen yaşayıp yaşamadığı ve hangi ülkede bulunduğu bilinmeyen Dragoviç'in bahis ettiğimiz Ay adlı şiirini sunuyoruz.


AY
Aya ayak bastıklarında
Çok gençtim.
Sen doğmamıştın daha.
Şimdi ay çıktımı,
Seni görüyorum
Ay yüzlüm.
Kara saçlarının arasında
Nasıl da parlıyor yüzün.
Yaşayan varmıdır orada?
Acı çekerler mi
Benim gibi severler mi?
Yanakları çizik çizikmidir gözyaşından
Çözmüşlermidir sevdanın alfabesini
Bilirler mi hıçkıra hıçkıra ağlamasını
Acaba orada,senin kadar güzeli var mı
Bilmem onlarda sevgiliden ayrılmak kolay mı...
                                                                                 Ratim Dragoviç

Hiç yorum yok: